vrijdag 7 juni 2013

B-B-Q !!!

Met de zoveelste chemokuur in het vooruitzicht ging Thom vandaag richting het AZM. Omdat hij veel last heeft van zijn rug hadden zou daar eens goed naar gekeken gaan worden. En dus tussen de chemobehandeling door kwam de fysio langs en die zag al snel dat er genoeg 'ouderwets sleutelwerk' nodig is. De komende tijd moeten er oefeningen gedaan worden zodat hij verlost wordt van de pijn in zijn rug.

Verder wilde de Kinderarts graag Thom vandaag wat langer daar houden om alle uitslagen met hem te kunnen bespreken. Ondanks dat hij op dit moment best fris&fruitig oogt (en zich zo ook voelt) waren een aantal waardes toch reden om actie te ondernemen:
- bloeddruk is te hoog...dinsdag nog eens meten en dan waarschijnlijk medicijnen
- zouten (fosfaat en kalium) zijn te laag...3 x per dag een soort zoutoplossing slikken
- de HB waarde van zijn bloed is net te laag...dinsdag krijgt hij bloed bijgezet.

De medicijnen komen op de al bestaande medicatie en de bloedtransfusie gaat ervoor zorgen dat Thom dinsdag weer een lange dag tegemoet kan zien. Het is allemaal een logisch gevolg van de behandeling die hij nu krijgt, maar toch is het wel een beetje balen.

Daarnaast nog het rooster voor de komende weken gekregen...dat worden heel veel ritjes naar het AZM.

Ondanks weer een lange dag in het ziekenhuis wilde Thom eigenlijk maar één ding echt weten...hoe laat kon hij naar huis voor de BBQ?! :D

Tot slot is vandaag zijn KanjerKetting bijgewerkt. Een mooi kleurig geheel, maar ook even een moment om stil te staan wat Thom de afgelopen periode al allemaal heeft meegemaakt...HELD!


3 opmerkingen:

  1. Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten; dit zijn de ECHTE helden!!!

    Veel succes de komende week!

    Enne.......het blijft voorlopig BBQ- weer! (hint)

    Groetjes, Chris, Ellen, Jasmine en Mirko.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij was heel nederland aan de BBQ. Maar niemand die het zo verdiende als jou Thom!
    Je moet me toch eens vertellen uit hoeveel mensen dat team voor jou in het AZM bestaat. Zijn er nog mensen die er ontbreken? want ik bel ze voor je op hoor kerel! haal de hele brigade er maar bij. alles om die soldaatjes op te ruimen en zo min mogelijk last van alles te hebben.
    Die kralenketting tja, ik vind hem mooi en bijzonder, voor een bijzondere kerel, onze BOB, maar ik hoop stiekem toch dat jij de kortste kralenketting krijgt van heel Nederland. Je begrijpt wel wat ik bedoel hoop ik,anders legt papa het je wel uit. xxx

    Jeanny

    BeantwoordenVerwijderen